دیانا دیانا ، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 1 روز سن داره

دیانا از جنس حضور

ادبیات وروجکی

1391/10/23 14:57
نویسنده : مامان زینب
1,188 بازدید
اشتراک گذاری

این روزها با انواع پرسشها از طرف دیانا بمباران می شویم. گاهی نمی فهمیم چه می گوید و گاهی نمی دانیم چه جواب بدهیم. کوچکترین اشتباه در بیان کلمه یا جمله یا به کار بردن یک کلمه اشتباه از دید این وروجک دور نمی ماند و دلیلی می شود برای سوال های بیشتر. از شما چه پنهان که پیش می آید زمانهایی که کم می آورم و گاهی هم از کوره در می روم. گاهی فکر می کنی یک معلم ادبیات یا انشاء در خانه داریم که اینطور مورد بازخواست قرار میگریم و غلط گیری می شویم.

تا به حال فکر کرده اید که به سوال منفی چه جوابی می دهیم؟ سوال منفی جزئی از ادبیات ما است. مثل این پرسش: دیانا غذا نمی خوری؟ و خوب میدانید جوابش چیست؟ من همیشه فکر می کردم و یا اینگونه جواب میدادم: نه( وقتی که نمی خواستم بخورم) حالا دخترم به این سوال زمانی که غذا نمی خواهد می گوید: آره.!!!!!!!!!!!! و من نمی فهمم منظورش چیست و مجبورم دوباره بپرسم و سوال مثبت مطرح کنم و بگویم: دیانا جون غذا میخوری؟ و بعد او بگوید: نه . و من آنوقت می فهمم منظورش چه بوده است. حالا این شکل مکالمه در خانه ما زیاد پیش می آید چون من به پرسیدن سوال های منفی عادت کرده ام و او هم به همان شکل جواب می دهد. دیانا نمی خوای بازی کنی؟ دیانا: آره ( یعنی نمی خوام بازی کنم!!!!) و ...

سوال پشت سوال و سوالهای تکراری تا دلتان بخواهد و من گاهی در جواب دادن به آنها قاطی می کنم و یک کلمه اشتباه می گویم و دیانا همان کلمه اشتباه را می گیرد و ولش نمی کند. مثلا:

دیانا: مامان کجا میریم ( البته بعد از شصت بار پرسیدن همین سوال و جواب دادن از طرف من!!!)

مامان: من و دیانا جون میریم پارک

بعد از چند دقیقه و یا کمتر.

 دیانا: مامان با کی میریم؟

مامان: من و ابو.... (مامان ادامه حرفش را می خورد و جمله اصلاحی را می گوید) من و دیانا جون میریم پارک

دیانا: مامان چی گفتی؟

مامان: گفتم من و دیانا

دیانا: قبلش چی گفتی؟

مامان: من و دیانا میریم پارک

دیانا: دیگه چی گفتی؟

.

.

.

مامان: گفتم من و دیانا( ای بابا خوب تو که میدونی اون منظورش چیه بگو و خودت را خلاص کن !!!!!!!!!)

دیانا در حالیکه خنده شیطنت آمیزی روی لب دارد: تو گفتی ابوذر؟ اشتباه گفتی؟

مامان در حالیکه  از کله اش دود بلند شده است: آره عزیزم اشتباه گفتم.

نوع دیگری از سوال پرسیدن به این گونه است:

مامان: لباس بپوش هوا سرده.

دیانا: اگه سرد نبود چی مامان؟

مامان: تو زمستون بستنی نمی خوریم

دیانا: اگه زمستون نبود چی مامان؟ .... و همینطور ادامه دارد. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

شهین
25 دی 91 14:51
ای جانم چقدر بامزه معلومه خیلی باهوشه
یعنی باید همیشه حواستون باشه چی دارین میگین چون یه ناظر کوچولو مواظبتونه


دقیقا همینه عزیزم
فروغ
1 بهمن 91 14:47
وای زینب جه وضعیت سختیه!!! منم خیلی درگیر این قضایا میشم و یعضی وقتها واقع کم میارم